En ännu mer trasig bil

Suck, inte visste jag att de skulle vara så här svårt att vara bilägare. Min bil har jag vart knäpp ett tag men idag så fixade min darling den o den va good to go. Jag skulle ju som sagt åka till Philadelphia o träffa Josefin. Jag åkte, han väl åka i 35 minuter innan bilen helt tvärdog. Mitt på vägen! Tur va att jag va nerför från en bro, men jag rullade till ett rödljus där jag sedan var stuck. Bilar tutade o jag blev bara stressad o väldigt  ledsen (jag bölar ju för allt) o ringde min darling som lovade att komma med en gång. Ja jag va ju ca 45 min bort. Bilar tutar o jag håller på att bli galen. Ser en polis komma bakom mig o han kör upp vid sidan o säger att han ska knuffa min bil med sin bil bort till kanten. Jahaja så jag la bilen ur växel (säger man så) o han började putta mig. När jag var framme vid kanten sa You are safe now mam. Han hade nog viktigare saker för sig än ta hand om en strandad flicka...haha..

Sådär satt jag i gasande sol o väntade. Detta resulterade in en icke snygg solbränna på ena armen.

Sen kom min darling o hans vän (som också e bilmekaniker). De försökte med allt o bilen e fortfarande stendöd. De skulle försöka putta igång den med darlings truck puttande på min bil. Gick ju inte så lyckat o nu är min bil väldigt repig där back. men vi fick iaf bort den från vägen, va ju inte värsta bästa området precis. Så vi parkerade den vid en gasstation. O sen åkte vi hem. Nu är de om o hämtar den med towtruck (bogseringsbil?) o jag sitter här o önskar jag va rik o kunde köpa mig en ny bil.

Tur i oturen är att darlings syster just har köpt en ny bil så jag kan använda hennes gamla ifall min inte går att laga o until vi vet mer, typ o jag kan köpa en ny porsche eller nåt :p

Jaja bbq är inställd imon, blir nästa vecka istället. nog lika bra eftersom jag har prov direkt på måndag morron. Nästa vecka kan jag istället fira att de e sommarlov!!

Jaja nu håller jag på att städa o tvätta o lite.

Good night people!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej hej, nej ingen fara sant kan man inte veta i forvag. Hoppas det loser sig med bilen och att du inte blir allt for ruinerad.. Jag jobbar alla dagar utom onsdagen mellan 8 och 6pm. Pa onsdagen slutar jag 1:30pm. Sa jag har massa tid, borjar bli lite ensamt inte traffat nagon i min egen alder pa typ tre veckor. Hittar garna pa nagot som aker till IKEA mer an garna!



Josefin

2009-04-27 @ 18:50:54
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0