Onödiga plastpåsar!

Här i Amerikat när du går o handlar så packar de helst varorna åt dig. O helst packar d en vara i varje påse, o gärna dubbla påsar om de är något tungt. Detta resulterar ofta i att du kommer hem med 15-20 påsar när du har handlat 12 saker!. Jag hatar dessa plastpåsar. Visst, de e gratis, men ask så opraktiska. De e tunna o håller inte för nåt. Själv har jag lagt ner det här med plastpåsar o köpte reusable bags.

Tre stycken har jag, en grön (som på bilden, en blå o en rosa. Gissa vilken som är favoriten! Sen är de så mycke käckare också. De här kan du hänga på axeln istället för att bära.

Så gör något bra för miljön idag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gullet! Hoppas provet gick bra, för du har väl pluggat ordentligt. Kan du köpa en sån kasse till mig, (ROSA förstås) när du kommer hem. Just nu snöar det hemma hos oss men det försvinner nog snart. Puss o kram

2009-02-04 @ 17:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0