Svinis

Fick en forfragan om att beratta hur de va att ha svinis.. Sa sjalvklart har kommer Svinis Ocensurerat..

Jag hade matt lite halvkasst sen tisdag, sen pa fredagen madde jag usch o bla men jag kampade mig igenom for att mina kompisar skulle komma fran Philly for vi skulle fira Jossans fodelsedag. De gick bra, vi drack, dansade och hade kul. Pa natten till lordagen holl jag pa att frysa ihjal kandes de som. Vaknade pa lordag morgon och madde verkligen skit det va feber och hosta som inte var av denna varld. Att detta inte var en bakfylla kande jag direkt (aven om de kanske fick mig att ma annu daligare). Jag ringde mitt forsakringsbolag och fragade vart jag kunde ga och de sa att jag kunde ga vart som helst dar de accepterade min forsakring (USA ar complicerat nar det kommer till vard). Jag korde mina vanner till taget och sen akte jag vidare till Newark Emergency Center, dar fick jag vanta i nastan 3 timmar innan jag fick se en skoterska. Tog tempen, blood presure o lite sant. Hade over 39 grader feber. Sen kom doktorn in och hon skulle ta ett prov for svinis. Lite lustigt det hela for jag hade pratat med min mamma pa morgonen och da hade vi skamtat om svinis. Men jag kan inte ha det tankte jag. Doktorn kom tillbaka och sa att tyvarr sa visar det testet positivt och vi maste gora ett till test som kommer ta 2 veckor for att fa ett provsvar. Kan tillaga att de forsta provet togs med en gigantisk tops som hon stoppade langt upp i min nasa sa jag borjade grata o puttade bort henne haha. Nasta prov togs i halsen och va mindre smartsamt. Men alltsa nar hon sa att de va positivt kande jag bara nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj. Jag fragade doktorn om jag kunde do nu, nej skrattade hon och sa att sa lange man tillhor en riskgrupp sa dor man inte av svinis. Jag fragade henne vad jag skulle gora da min bror med familj skulle komma fran Sverige nasta dag. Hon sa att ingen narkontakt, ta din medicin Tamiflu sa ska de ga bra och efter 6 dagar kan ni kramas igen. 

Jaha sa akte jag till Richard (min sambo) och han fick kora mig hem for jag va bara sa javla ledsen. Vila vila. Dagen efter skulle vi bila till New York o mota min bror med familj. Denna biltur tar ca 2 timmar. Pa vagen dit korde Richard men han borjade kanna sig riktigt dalig och jag kunde se att han inte koncentrerade sig riktigt pa korninge. Well, vi kom fram i one piece och jag korde pa vagen hem och da korde jag direkt till Newark Emergency Room och sa va det samma visa for honom.  Ja men nu ar vi iallafall friska, men jag har tappat sa mycket energi efter det har. Jag ar trott varje dag och hostar lite da och da.

Jag kan inte saga att jag laser tidningen har eller tittar pa nyheterna sarskilt ofta. Men inte fan ar det nan hysteri over svinis har. Jag fattar inte va de ar for skit som Expressen och aftonbladet skriver. De overdriver ju allt ganger 1000. De vill bara salja tidningar och tjana pengar, de skiter fullstandigt egentligen vad de skriver. De pratas inte mycket om Svinis. Det enda som sagts i min skola ar att man ska stanna hemma om man kanner sig dalig och att far man hog franvaro pga detta sa ska det inte raknas emot en. Jag tror allt ar sjukt overdrivet nar det kommer till Svinis.

Hoppas de gar att lasa utan prickar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0