Money money money

Ja vart finns de? Jag blir skogstokig på alla räkningar, allt som kostar multum, bilar som går sönder, dyra försäkningar... Hade jag inte haft min underbara familj och sambo hade det ALDRIG funkat.

Idag fick jag hem en räkning på 200 dollar från Oktober när jag va hös läkaren för svininfluensa. De har skickat säkert 10 räkningar nu, och varje gång har jag ringt dem och gett dem addressen till mitt försäkringsbolag (det är så man ska göra)..Ändå fortsätter de skicka räkningar. Jag blir galen.

Jag har ansökt om att höja min credit limit på mitt kort, vilket är urdumt. Men jag pallar inte just nu. Måste fixa ett nytt pass här och det kosta 200 dollar, hinner inte göra det i Sverige eftersom jag ska till ambassaden ca 2 dagar efter jag kommer hem. Jag ser pengarna flyga iväg.

Men jag har ju lite good news också. Vi har verkligen försökt att dra ner på utgifter. Vi har tex sänkt värmen (tagit på mer kläder), drar ut kontakter från nästan alla el grejer (det hjälper faktist) I februari var våran el räkning på 180 dollar ( ca 1330kr), och denna månaden var räkningen på 70 dollar (ca 500kr). Det är en väldigt stor skillnad och det kändes jätte skönt. Vi har även ändrat våran mobile plan och sparar ca 25 dollar i månaden på det. Många bäckar små!

Men vi hoppas på framtiden, just nu är det jobbigt. Men det blir bättre :)

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0