En fråga

Jag fick en fråga...

Hej. Jag ska nämligen flytta till delawere nästa år för att plugga på ett community college. Har läst runt lite på internet för att få lite mer information om delstaten. Och måste bara fråga dig om de verkligen är så som de flesta amerikanerna skriver på forumen. Typ att det är mycket kriminalitet samt väldigt tråkig stad.. Uber tråkigt uteliv, att det inte är en stad för 20åringar att de är en stad för gamla par och så vidare..


Mitt svar:

Jag älskar Delaware!!! Delaware är den näst minsta delstaten här i USA. Och visst finns det kriminalitet, finns överallt i USA. Om man vet vart man kan vistas när det är mörkt så bör det inte vara några problem. Uteliv och festande kanske inte är så mycket att hurra för. Man måsta vara 21 år för att få dricka här, och komma in på ställen. Staden Newark här är en universitetsstad med mycket ungt folk och det finns många barer/pubar. Inga direkt klubbar. Jag älskar Delaware för det passar mig att bo i "småstad", men samtidigt är det så nära till New York (2 timmar), Washington DC (2 timmar), Philadelphia (45min)... Så dit kan man åka hur lätt som helst. Innan jag flyttade till Delaware hade jag aldrig hört talas om Delaware. Men nu är jag förälskad i staten and I love living here....

Hoppas du blir lite klokare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0