Julbord

I fredags var vi som sagt på IKEA på julbord. Det började klockan 18, men vi åkte hemifrån vid kvart över fyra för vi visste att det skulle vara traffic... Jag tog med lite varm glögg i bilen i fina juliga pappersmuggar :)




Väl framme på IKEA så hade de stängt hela restuarangen och de öppnade prick klockan sex och då va man tvungen att ha förköpt biljett.

Vi hittade ett bord för två, det var hur mycket folk som helst. Vi väntade på våra vänner men de va sena så vi högg in. Det va sill och lax i mängder.. Inget jag va intresserad av. Jag hög in på prinskorv, skinka, rödbetsallad, leverpastej, och jansons (ja när jag petat bort ansjovisen förstås). Oj vad vi åt.



Lagom till vi va redo att hugga in på efterätten kom våra vänner. Vi hittade ett större bord så de åt mat och vi högg in på efterrätt. Det va ris a la malta, prinsesstårta, chokladbollar, daimtårta, madeltårta, dammsugare, munkar och annat smaskigt. Nu åt vi ännu mer. Helt galet, men så gott. Och för 70 kr va det verkligen billigt.

Sen bjöds vi på underhållning med Lucia tåg, det va vackert och man kunde knappt hålla tillbaka tårarna.



Det var verkligen en toppenkväll! Den avslutades med lite shopping såklart, vi köpte även en julskinka!!! Julen är räddad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0