Black Ice

Igår hade jag en nära döden upplevelse när jag va ute och körde. Det har ju varit himla fint väder de senaste dagarna och snön har ju smält väldigt fort, vilket har resulterat i massa vatten på vägarna, som senare blir is på kvällen/natten eftersom de blir kallt då. Så jag körde igår och plötsligt hade jag ingen kontroll över bilen outan den slirade bara fram och tillbaka. Självklart försökte jag bromsa, vilket man inte ska göra!! Det hela var över på några sekunder. Och jag är så tacksam att det var inga andra bilar på vägen för jag åkte fram och tillbaka över de båda filerna. Men usch va obehgaligt det var. Jag ringde dalring och bara gröt och benen skakade. Va ju tvungen att köra hem, så jag körde lugnt och sakta och tio i två på ratten...

Usch gillar inte att köra på kvällarna!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Gud så obehagligt, skönt att allt gick bra.

Men visst får det en att tänka till! Att man inte ska ta livet för givet!

2010-02-23 @ 09:52:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jossan Au pair i USA

Jag är glad att de gick bra och att de inte hände något allvarligt! Dumma is!! Jag hatar också att köra bil på kvällen sådär!! buhu...

Kör försiktigt!



pusss

2010-02-23 @ 16:20:29
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0