Mysfredag

Försökte hitta något ord på engelska som skulle översätta mysfredag...men njee de gick ju inte riktigt. Cozy friday låter inte riktigt som my fredag tycker jag. Vi ska iallafall ha mysfredag idag med hemma lagade hamburgare, klyftpotatis, och semlor! Yes igår bakade jag semla bullarna, och resten ska jag fixa om en stund. Det blir nog smaskens.

Har varit väldigt busy senaste veckan med massa skolarbete. Jag hade min försa "lektion" i måndags för 3-åringarna på praktiken. Det gick bra och jag fick beröm. Sen fick vi en uppgift i en av mina klasser att tillverka ett spel för barn i 3-4 års åldern, så det har jag jobbat med massa också. Jag gjorde ett kortspel där man lär sig räkna från 0-11. Himla snajsigt blev det. Sen hade jag verkligen pyssel i fingrarna och vad passade inte bättre än att våran matte lärare gav oss en xtra credit uppgift till nästa prov. Vi ska tillverka snurror (typ sån man har när man spelar twister) med olika färger och grejer (det är lite mer komplicerat än va det låter). OCh den som gör den mest kreativa får 3 poäng i slutet av terminen. Och det är guld värt, kan höja betyget om inte annat. Jag hoppas jag vinner för jag har lagt ner många timmar på dessa snurror.

Skolan går riktigt bra just nu, hoppas de håller i sig ända tills terminen är slut. Sista april för att vara exact, sen väntar nästan 4 månader utan läxor, prov, och annat. Jag längtar!!!

Bjuder på en bild på min lilla gosing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0