Liten

Ibland önskar jag att jag kunde vara ett litet barn igen. Ni vet när största problemet man hade var vem man skulle leka med nästa dag. När man kunde sitta i soffan på kvällen och titta på bollibompa och dricka oboy och käka mackor med ost. När man kunde sitta i timmar på golve och leka med barbie, my little ponny, och dockhus. Jag hade lyxen at ha två dockhus när jag va liten, ett megastort tre våningshus som jag fick av vänner till familjen, och min mammas (?) gamla dockhus. Vilken lycka! Att få guldstjärnor i skolböckerna för att man hade gjort ett bra jobb. Varför får man inga guldstjärnor som vuxen? Är det inte viktigt att bli uppskattad som vuxen? När man var liten var hela livet var en lek, eller?. Tänk om man visste då hur mycket man skulle gå igenom längre fram i livet.

Tänk om man kunde få vara liten igen, bara för en stund, så man kunde krypa upp i mormors knä och hon klia mig på ryggen...... Härliga barndom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0