Memorial Weekend

Förra helgen var det memorial weekend och nu i måndags så var det memorial day. Memorial day är en holiday där vi ska minnas de som stupat i strid för vårat land här. Ja, jag skriver vårat land. Jag vet att jag inte är Amerikan men jag har bott här i 4år och ser detta som mitt lan lika mycket som Sverige. Iallafall så skulle ju detta firas med påmpa och ståt i söndags. Vi körde all in BBQ hemma hos Sam. Vi grillade mashmallows och get (bra kombination) sen åt vi pckså super delicious vattenmelon. Elin gjorde oss sällskap och det var trevligt med lite svenska. Kvällen slutade ganske tidigt för någon hade druckit ett glas vin för mycket.

Om ett par veckor är det dags för nästa holiday, då ska vi ju nämligen fira Swedish Midsummer här hemma. Snart ska köttbullarna rullas, bullarna bakas, och flaggorna hissas. I cant wait :)







Bilder från förra årets midsommarfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0