Day 1 - Introduce yourself...

Ska alltså presentera mig själv....

Anna heter jag, är 27 år och kommer ursprungligen från Göteborg... Men nu bor jag i lilla Delaware USA. Här pluggar jag till förskolelärare på ett community college. Jag åkte som aupair hösten 2005, och åkte hem efter ett år. Kände att jag inte va färdig med Delaware så åkte tillbaka nio månader senare för att plugga. Efter en månad träffade jag Richard och sen dess är jag fast i det här landet :)...

När jag va liten ville jag bli vetrinär eller advokat. Jag va med i scouterna i åtta år och älskade det, men sen blev det ganska ocoolt att vara en scout så jag slutade.

Jag bodde med min kompis Sofie en sommar i Ayia Napa. Det va himlans kul...

Läste Samhäll på gymnasiet (till vilken nytta?).... Och efter det har jag jobbat på Burger King, och i hemtjänsten....

Nu är jag gravid och vi ska få en liten Alice i mars... Vi längtar så. Lilla Alice va oerhört oplannerad men väldigt välkommen....

Har två terminer kvar i skolan och försöker ge järnet...

I framtiden skulle jag vilja ha ett home day care...typ dagmamma... eller vara hemmafru ;)

Så det va lite om mig....

Kommentarer
Postat av: sabine

åh vad jag blir glad av att läsa att det finns såna som jag..=) var också au-pair, sen sverige, sen tillbaka för att plugga, fick barn, sen hamnade jag tyvärr i sverige igen och nu är jag på väg tillbaka till usa. väntar på en intervju just nu.. min man är också mörk (african american) vilket inte verkar så supervanligt om man kollar runt på de svenska usa bloggarna..=)kommer hamna i Philadelphia där min man bor just nu. maila mig gärna om du vill, då jag inte har någon egen blogg..(har funderat på det..haha)

2011-01-04 @ 14:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0