Day 8 - A moment

Ett ögonblick... Ja du....

Ett ögonblick jag aldrig kommer att glömma är när vi fick reda på att jag va gravid. I somras efter vi hade varit i Sverige så va jag jättetrött när jag kom hem. Tänkte hela tiden "vilken konstig jetleg" de brukar ju faktist gå över på ett par dagar. På flygresan hem från Köpenhamn grät jag jättemycket, har aldrig gjort det förut.

Efter några dagar började jag må fruktansvärt illa varje dag. Jag är INTE gravid sa jag till mig själv och till Richard. En kväll sa jag att nu får vi åka och köpa ett test bara för att reda ut en gång för alla att jag inte är gravid. Sagt och gjort, vi åkte till happy harrys och köpte ett paket med tre test och glass. Kom hem och kissade direkt på stickan, det tog ju knappt sekunder innan två streck visade sig.

Jag började skrika och gråta. Ropade efter Richard som såg oerhört chockad ut. Det måste vara nåt fel täntke jag och tog ett till test. Självklart var det positivt. Richard satt i soffan och stirrade på tvn. Han ville absolut inte prata, han va ganska chokad. Så jag ringde till hans syster och grät. Hon fick mig genast på andra tankar och fick mig att inse vilken gåva det är vi har fått :)

Dagen efter hade det smält in och vi kunde prata om det. Att inte behålla barnet kom ALDRIG på våra tankar. Våran lilla tjej är vårat lilla mirakel och vi är så oerhört tacksamma över att få vara med om denna resa.

Men det var ett ögonblick jag aldrig kommer glömma, och jag önskar jag hade filmat Richard's min för den va hillarious... haha

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror jag kommer att skriva om samma händelse. :-)



Sv: Vi har nästan samma BF du och jag! Jag har BF den 24 mars, och vår lilla vägde 14 oz i måndags. De säger att hon kommer att födas tidigt, så jag tror att hon kommer i början på mars nån gång. Men vi får se. Så roligt att vi är så nära varann!



2010-11-28 @ 03:42:58
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Sara Mo

Åh Anna, jag blir alldeles tårögd :) Världens största kram till dej!!!

2010-11-29 @ 08:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0