Dear America

America - the land of dream..... Fast ibland är de så himla efter....


Idag ska tex hyran betalas. Den betalas med check varje månad.... Hallå lever vi på 50-talet eller? Jag har aldrig i mitt liv sett en check i Sverige..

Där vi bor, skriver man på årliga 12månaders kontrakt. Vill man inte binda sig i 12 månader får man betala ca 100 dollar extra... Så här är det på de flesta ställena runt om i Delaware (vet inte hur det är i andra stater)

Min bank.... TD bank, med slogan Americas Most convinient bank.. Alltså Americas mest bekväma bank... Ja det enda som är bekvämt är att de har öppet alla dagar i veckan med generösa timmar, gratis pennor, och drive thru bank. Men harregu jag har aldrig varit med om maken om en bank som tar ut så mycket avgifter... Ha x amount of pengar i ditt konto annars får du betala en viss summa varje månad.... Tröttsamt...speciellt eftersom det är nada ränta på dessa konton....

But I still love my America :)

Kommentarer
Postat av: Susann Bruno

Bank of America ar super! Student checking ar gratis och rantan for savings account ar bra! Vet inte hur mycket, men tycker det blir mer och mer pengar utan att jag gor nagot! :) Sa om du inte har Bank of america, sa look into it!

2010-11-02 @ 03:16:51
URL: http://susannbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0