Celebraition

Idag ska vi som sagt på viewing och memorial service. Ungefär som en begravning, fast ändå inte. J ska flygas hem till Kenya nästa vecka och ska begravas där. Det är hans önskan och så ska det bli. Pastor Steve sa i torsdags att J var redo att dö, han visste att han skulle dö. Han ringde sina föräldrar och sa hejdå. Han somnade in med ett lysande ansikte, han var redo!

Det var fint att höra! Begravningar är inte samma sak i deras kultur som våran. För de (nu pratar jag om mina vänner från Kenya) så handlar det inte om att sörja att personen inte finns mer, det handlar om att fira att vi hade en sån fin människa i våra liv. Självklart är det svårt att inte sörja, det är svårt att inte vara ledsen. Men samtidigt så tror jag inte att det finns någon som dör som vill att alla deras vänner och familj ska sitta och sörja.

Vi kommer alltid sakna J och han kommer alltid finnas i våra hjärtan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kan jag säga att jag bara vill att ett friskt barn? :-) Men om jag fick önska så vill jag också ha en liten tjej. Mannen önskar så klart en liten pojke. Men jag blir glad vilket som liksom. :-)

2010-10-23 @ 18:17:56
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: anna i AZ

Först Grattis till graviditeten. Jag har inte läst din blogg på länge, vilken v är du i?

Sedan vill jag give my condolences to you för er förlust. Vi förlorade en familjemeddlem i cancer för några månader sedan.

Lycka till med graviditet och allt

2010-10-23 @ 19:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0