Heja Sverige!!!!

Idag var vi pa car seat inspection. Helt frivilligt. Vi har namligen kopt en bilstol som ar convertable, dvs den ar fran 5 lbs (2.5kg) till 60 lbs (30kg). Nar vi va pa rundtur pa sjukhuset sa pratade de om bilstolar och namnde da att aven om det star att den passar 5lbs sa ar det inte sakert att den passar en sa liten bebis anda (det har med langden att gora).

Iallafall sa akta vi dit idag och kvinnan som hade det sa att vi hade en av de basta bilstolarna och denna passar absolut nar de ar nyfodda. Sa det va skont att veta, att vi slipper kopa en till. Vi pratade lite, och jag fragade nar de rekommenderar att vana barnet framat. Hon sa da tva ar, men sag tveksam ut. Hon berattade att hon tyckte det va lite val tidigt. Har vander manga barnet nar de fyllt ett ar. Varfor kan man ju verkligen undra.

Men iaf, sa sa jag att dar jag kommer ifram sa rekomenderar de fran fyra ar. Are you from Sweden fragade hon da. Ja svarar jag glatt. Da berattar hon att Sverige ar ett av de ledande landen nar det galler sakerhet for barn i bilen. Sa heja Sverige!!!

Jag har INGA planer pa att vanda mitt barn nar hon fyller ett ar. Helt galet tycker jag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0