Mat....

Nu står min darling och lagar mat till oss. Det luktar underbart! Det blir marinerad kyckling, potatis och morötter i ugnen. Och så har jag gjort tzatziki. Åhh nu är jag super hungrig. Det kommer bli så gott.

Idag har vi varit på dollar tree (allt kostar en dollar) och sen åkte vi till Walmart. Fick köpt en jättefin skötväska (som egentligen är en vanlig väska) för 14 dollar (ca 98kr)... Himla fin va den. Sen köpte jag en pyjamas med knappar (bra att ha när man ska amma) och två amingsbehå. Sen åkte vi runt och kikade på hus. Hittade inga än, men vi har ju många månader att leta.

Senare blir det plugg. I morgon går jag in i vecka 37.. Snart blir det bebis :)... Jag längtar ihjäl mig varje dag....

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag ÄLSKAR tzatziki. När jag väl börjat äta det så kan jag inte sluta.. haha.. det r så himla gott att använda det som dipp till pringles sour cream and onion. Mums!!!!!!!!!!!!!!

Jag tycker både walmart och dollar tree är väldigt bra.. På walmart hittar man billiga bra priser och på dollar tree hittar man alltid nödvändigheter!

2011-02-28 @ 00:14:28
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv. Direkt efter senaste förlossningen så tyckte jag att det va mycket bättre i USA. Men nu när jag haft tid att smälta allt som hände så har jag lite blandade känslor. Jag tycker att själva vården va bättre i USA, dom tog bra hand om mig och jag kände mig aldrig rädd. Jag ville ha EDA och det fick jag och den fungerade jättebra. Hade inte ont alls. Med Kennis så fick jag ingen EDA, frågade om det 2ggr och min BM sa att det räckte med lustgas (som inte alls tar bort smärta, känns bara som när man är jättefull och tex ramlar.. det gör ont men man bryr sig inte) och sedan hann dom inte ge mig nåt innan de va dags att krysta. Jag tyckte om att min BM var med inne i rummet mycket på slutet, hon satt med mig och masserade, pratade och kom med förslag på vad jag kunde göra. Min OB i USA kom inspringandes när de va dags att krysta. Eftersom jag inte kände nåt när jag fick Abbie samt att dom va tvungna att springa iväg med henne i några minuter gjorde att jag hade lite svårt att knyta mig ann med henne på en ggn, tog 20min innan jag fick hålla henne tex medans Kennis fick jag upp på magen på en ggn och jag kände på en ggn att hon är MIN. Sedan så kändes det verkligen som att jag FÖTT barn med kennis (svettigt, skrikigt och smärtsamt!) medans med Abbie så va hon bara helt plötsligt där liksom.



Summan av kardemumman så tycker jag ändå att det va bättre i USA, sjukhuset va finare och personalen bättre. I sverige va det lite mer kaos och ingen hade koll på nåt. Om jag får barn igen så vill jag dock föda med en doula som är lite som en BM, nån som kan vara med i rummet och massera, prata.etc. så man inte bara ligger i sängen hela tiden. Jag vill ha EDA, men jag vill att dom stänger av den på slutet när det är dags att krysta (det är inte det som gör ont, det som gör ont är när man öppnas.. när man krystar så är det liksom en "skön" smärta haha).



Hoppas de besvarade dina funderingar..

2011-02-28 @ 16:24:07
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0