Att föda barn...

Har precis kollat färdigt på en unge i minuten på nätet. Jag är helt besatt av att titta på förlossningsTV. Varför kan man ju undra? Och idag frågade jag mig själv varför tittar jag på detta. I dagens avsnitt såg kvinnorna ut att ha så himla ont. De skrek, och då kände jag hur fan ska jag klara det där.

Jag blir förvirrad i mig själv. Jag har egentligen ingen plan hur jag vill att det ska vara. Jo det har jag väl, men jag kommer inte skriva något förlossningsbrev, jag kommer vara open minded och inte säga så här ska jag göra, jag vill inte göra det här.

Jag har diskuterat med darling massa gånger om det här med bedövning. Lustgas existerar ju inte här, utan det är ju ryggmärgsbedövning som gäller om man vill ha nåt. Jag vill prova utan, men går det inte så tänker jag inte lida. Men jag hatar sprutor och stick. Jag tror jag klarar det bättre när det redan gör ont i mig. Jag vet inte. Jag kommer ta det som det kommer. Så länge det kommer en frisk liten flicka ut så spelar det ingen roll.

Jag är både förväntansfull och rädd.

Men jag är så ivrig att träffa hon den lilla....

Kommentarer
Postat av: Maria

Fina grejer ni har fått/köpt. :-) Jag rekommenderar epidural föresten. Det gör inte alltför ont att få. :-D



Sv: Amelia är en väldigt snäll bebis, gråter när hon är hungrig, eller när jag byter blöja typ. Gillar inte det alls. Men så fort jag är klar så tystnar hon igen.

Jag och Tom pratade just om att vi är så glada att hon är här redan...hon skulle ju inte komma förräns om en vecka egentligen. :-)



Jag mår bättre för varje dag som går. Tar inte värktabletter lika mkt längre. Men jag får ont om jag rör mig för mkt, så jag försöker ta det rätt lugnt. Men det spelar ingen roll hur de kommer ut, bara de är friska, så hon är helt klart värd smärtan. :-)



Kram!

2011-03-15 @ 05:57:21
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0