PANIK

Varje dag får jag typ jättepanik när jag tänker på att jag är mamma. Jag har varit mamma i snart ett år, men jag är fortfarande så osäker, och känner alltid "hur kan jag vara mamma när jag är ett barn själv". Jag är ett barn, så fort det händer nåt eller när det är jobbigt så ringer jag till mamma eller mormor och grinar.

Jag får panik när jag tänker på att jag har ansvar för den här lilla människan, att det är jag som ska guida henne här i livet, att det är jag som ska lära henne vad som är rätt och vad som är fel. Det är jag som ska ge henne mat, och rätt mat måste det vara liksom, inga snusklubbor och citron saft liksom. Det är jag som måste se till så att hon inte äter olämpliga saker (idag hittade jag henne i hundens bur där hon satt och åt torrfoder). Jag har liksom ansvar för henne...

PANIK!!!



Men det ska nog gå bra, tänk va många fantastiska mammor det finns, så varför skulle inte jag vara en av de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0