Hjälp!!!

Tänk att år 2011 finns det fortfarande folk som lever i misär och svälter. Nu är det katastrof i ÖstAfrika.

Så här skriver UNICEF:

"Hungerkatastrofen i Östafrika är ett faktum. Miljontals barn under fem år riskerar att svälta. Vi utökar nu våra humanitära insatser i länderna. Högsta prioritet är att rädda liv och behandla undernärda barn. UNICEF ser även till att utsatta familjer har tillgång till rent vatten, sjukvård och skola.

Barnen är, som alltid, de som drabbas värst i katastrofer. Vi finns på plats men mycket mer resurser behövs för att vi ska kunna hjälpa alla"

De flesta har råd att skänka en liten slant. Vi måste hjälpas åt här i världen. Afrika ligger mig mycket varmt om hjärtat, även fast jag aldrig har varit där. Min sambo är från Kenya, och min dotter har delar av sina rötter där.

Klicka här och skänk en slant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0