Jordbävning

Vilken dag. Det stora skulle ju vara att mamma fyllde 50år. Vilken födelsedags present hon fick, hon kände inte jordbävningen. Det gjorde jag. Om jag inte har haft respekt för moder natur förut så har ajg det garanterat nu.

Vi bor precis brevid ett par tågrälsar där det går tåg dygnet runt. Vi är vana vid att huset skakar till lite lätt när de snabba tunga tågen kommer. Idag skulle vi precis åka iväg, mamma va ute med Zach, Alice satt på golvet i sitt rum och lekte och jag höll på att göra mig i ordningen. Då började helt enkelt allting att skaka, jag såg väggarna flytta på sig. Panik känslan sprev sig i kroppen, först tänkte jag va fan håller grannarna på med. Men bak i huvudet förstår jag att grannarna kan inte ha gjord detta. Jag tar nycklar mobil och bebis och springer ut. Samtidigt som jag kommer ut öppnar grannen dörren. Vi tittar på varandra och förstår att detta var inte nåt någon hade gjort. Did you fell that sa vi till varandra, samtidigt kommer nästa granne ut och frågar om vi kände nåt. Folk börjar komma ut från isna lägenheter och alla ropar till varandra, kände ni. I samma stund ringer jag Richard, han svarar men säger inte hej eller nåt, han frågar bara "did you fell that".

Då förstod jag att det var en jordbävning. PANIK. Jag fick panik känslor, och trodde på allvar att nu går jorden under, nu ska vi alla dö (jag vet jag är en drama queen). Nu slutade alla telefoner och internet att sluta fungera.

Vi packade snabbt ihop oss i bilen och åkte till Richards jobb som ligger tio minuter bort. Väl där är det på nyheterna. Jordbävning med punkt i Virginia ca 4 timmar bort. Jaha vad gör vi nu du undrar jag. men det fanns ju inget mer att göra än att fortsätta dagen.

Sitter i sängen nu och det hela känns som om det inte var på riktigt. Men det var det. Vilken respekt jag har för moder natur. Hon är inte att leka med.

Jag är så tacksam att jordbävningen va mild så ingen skadades allvarligt. Tacksam för livet, man vet aldrig vad som händer...

Men vi mår iallafall bra.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Uscha ja... vi kande av den har uppe ocksa. Kan tanka mig att det var varre nerat dock... men enda! Lite laskigt det dar! Fick flashbacks fran nar jag var i Chile forra aret da den stora jordbavningen var... inget vidare!



Skont att ingen kom till skada! :)

2011-08-24 @ 05:10:12
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: Eleonor i Nashville

Jatte obehagligt.. Tur att ni ar sakra och oskadda! kram

2011-08-24 @ 22:21:22
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Johanna

Minns inte exact hur stor den forsta var som vi kande, vilket was the biggest aftershock efter den stora som var pa 8.8... tror den var pa runt 7nanting. Hann knappt ut ur flygplatsen nar allt borja skaka och alla skrek TERREMOTO, vilket betyder stor jordbavning... Uscha... kande av 10st redan forsta dagen vi var dar... helt sanslost!

2011-08-25 @ 03:18:08
URL: http://loppansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0