No TV

Den sista juni så avslutade vi vårat TV och Internet abbonemang. Jag var så trött på Verizon, som är TV och Internet företaget. Att ringa till deras kundtjänst tog en evig tid då man först skulle trycka 1, 2, 5 eller vilken siffra som helst. Detta höll på länge. Sen skulle man knappa in sitt abonemang nummer. Sen när någon svarade så var det första de frågade efter abonemang numret. Men snälla, varför knappade jag just in det.

Iallafall, för ett par månader sen så ringde jag och frågade hur jag skulle kunna spara pengar. Jag fick då en 15 dollar rabatt (per månad) som skulle gälla i ett år. Loyal customer rabatt. Två veckor senare fick jag ett brev om att min månadsavgift skulle höjas draktist med samma summa.

Trött man blir, så jag sa upp abonemanget.

Nu har vi levt i nästan två veckor utan TV. Internet har vi då det är någon i huset som inte har lösenordskyddat wireless. Men att man va så beroende av TV visste jag inte. Det är så tråkigt och tyst. För att inte tala om alla mina favorit program jag missar.

TV I löve you!

Kommentarer
Postat av: Helena

vad kul det är att följa din blogg. vart i usa bor du?

2011-07-10 @ 14:54:09
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0