En annan värld

Idag åkte vi till en annan värld. Ca 75 minuter bort, i en annan delstat där bor the amish people. Män i lustiga hattar och kvinnor i klänning eller kjol. Vissa lever helt utan el och andra modernheter. Vi såg tex amish bönder som plogade och grejade på sina stora åkrar med hjälp av hästar. Inga traktorer här inte. Bil har de inte heller, så de åker runt i häst och vagn. Mitt på vägen där alla andra bilar kör.

Det var helt fantastiskt att se. De va så lugnt och avkopplande och himla fin natur där. Man kanske skulle bli amish, fast jag skulle ju aldrig klara mig utan TV haha.







Jag tycker det är helt facinerade att människor väljer att leva sina liv på detta vis. Jag beundrar de verkligen att de klarar att stå emot allt modernt vi har i samhället. Det kändes som man var i ett helt annat land när man åkte där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0