Fundraiser

I söndags var vi på fundraiser, en insamling för någon som behöver pengar tex om man är sjuk, någon har dött eller något annat, för en av våra vänner som ska åka tillbaka till Kenya efter lite tråkigheter som har hänt. De va v
l ca 30 pers där o vi grillade, drack lite öl, o spelade poker. Sen höll våran väns mamma tal o bad för alla som var där o hjälpte i denna stund. Det var ganska märkligt för mig, mamman pratade bara Kikuyu medans systern översatte på engelska. Har aldrig hört talas om nåt sånt här i Sverige. Visst har väl alla sett amerikanska filmer o serier där rika människor har party o kallar de found raiser o samlar in pengar till behövande. Men att ett gäng vänner som inte har speciellt mycket pengar gör något sådant här för en vän tycker jag är otroligt snällt o givmilt. Här betraktar vi inte våra kompisar som kompisar utan de är familj. Jag o många av mina vänner har inte sina familjer här utan vi har istället varandra....

Jaja... snart ska jag åka till skolan o köpa böcker för ca 5000kr kul....or not!!

Later!

Kommentarer
Postat av: spiderchick

oj 34 grader?? thats hot! =)

2009-08-20 @ 16:38:04
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0