Pengar pengar pengar

Sitter o tittar på tv3s webtv o lyxfällan. Helt jävla galet hur folk kan dra på sig såna skulder. Sms lån verkar ju vara i förbund med djävulen, oh gosh! Här i USA har jag aldrig hört talas om det. Men det finns andra sätt att skaffa pengar här, man kan tex ta ett title loan. En title e ditt bilägarbevis, man kan alltså gå till den här title loan placet o skriva på kontrakt få låna pengar, kan man inte betala tillbaka pengar inom visst antal dagar som man kommit överens om (+ränta) så äger de din bil. Du har alltså sålt din bil för en sturntsumma.... Skulle aldrig aldrig aldrig göra de!

I USA handlar allt om din credit history, inkomst, hur man sköter sina räkningar osv. Eftersom jag flyttat hit utan inkomst låg min credit history på 0. Har börjat bygga upp den lite smått genom att skaffa ett kreditkort, skaffat mobil abonnemang (där jag fick betala 1000 dollar i deposit eftersom jag inte hade credithistoria), jag står även på vårat TV abonnemang. Jag bygger sakta o säkert upp min credit. Ju bättre credit man har desto bättre lån kan man få.

Jaja jag o min man ska bli rika en dag (rikare än vi e nu haha)...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0