Att laga mat..

.. är väl ingen riktig talang jag har. Men jag e ju lycklig som har en man som lagar världens goaste mat! Hans syster lagar också underbar mat. O ja min mormor lagar också fantastisk mat men henne träffar jag inte så ofta :(. Men nu ska jag lära mig att laga mat från min pojkvän o hans syster.

Idag ska vi laga till lite nötkött, nån kålgrej o sen ugali (de e typ majsmjöl som man bakar till en "kaka") Jag gillar inte de riktigt men de e galna i de :)

   

I mitten e de typ en hel kyckling som de gjorts kyckling soppa på, som jag inte tänker äta. haha.

En annan favorit i det här hushållet är get, det är en kenyansk delikatess o jag tror inte att du kan inte en kenyan som inte gillar get lol. Jag va lite skeptisk till de när jag åt de första gången o de har en lite speciell smak o konstitens. Men nu älskar jag de. De e gött med grillad get kan jag lova. Jag vet de låter konstigt haha.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0