Large soda please.

Åkte aldrig till bibban utan begav mig till Panera Bread istället. Panera Bread är en cafe kedja som finns i hela(?) Usa. De har supergoda smörgåsar, gratis internet, och free refill på läsk. Det är ett fenomen man inte är van vid från Sverige. Om du går på restuarang eller snabbmat eller liknande är det alltid gratis påfyllning på läsk. Kommer ihåg när jag jobbade på Burger King i Sverige och vi var läsk maskins hitler o blev helt galna om nån gäst försökte fylla på sin dricka. Haha. Här är det alltid free refill och jag tror knappast de förlorar någonting på de. Snåla svenskar!!



Eftersom jag verkligen inte är någon mästerfotograf så kom mitt finger med. Men iaf här är en large soda. Vet inte hur mycket den rymmer men den e garanterat större en en large soda i Sverige. Ni vet väl om att Amerika är super sizen land :). Jag hoppas att ni tar allt som läses här med humor och en smula ironi. Jag älskar Usa och det är därför jag bor här.

Nu måste jag återgå till pluggandet. Denna semester ska jag INTE sitta med läxor o plugg dagen innan de e due. Deal?

Kommentarer
Postat av: Bettie

har andrat, sorry ;)

2009-01-17 @ 22:28:07
URL: http://www.mylifeaftersweden.com
Postat av: Marie

Jag kunde inte låta bli att skratta till lite när du skrev "denna semester".. Jag säger själv "fel" på det. Pluggar oxå på college fast på västkusten så jag känner igen mej mycket i vad du skriver. Det blir mycket svengelska.

Lycka till med pluggandet!

/Marie

2009-01-17 @ 23:40:45
URL: http://eiramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0