Plugga

Idag e du ju lördag o då är jag ledig. Men jag måste ta mig till biblioteket och plugga. Här hemma får jag inget gjort, kanske har jag för många tv-kanaler? Men istället känns de bättre o gå till bibban för där får man iallafall något gjort.

Idag får vi ta oss an Child Development o Matte för lärare. Måste ju ligga i bli en straight A student. Känns ju lite som man kastar sina (läs CSNs) pengar i sjön. Jag betalar ca 50 000kr om året bara för att gå i skolan. Sen tillkommer de ju att köpa böcker, leva, försääkring och allt annat. Men jag kan lova att 50 000kr är billigt eftersom jag går på ett community college. Ska du gå på ett najs Universitet så får du punga ut betydligt mer.


Här är några av mina böcker, de är stora o tunga, och man har oftast två böcker för varje class man läser. Jag läser ju 5 classes denna semester så gissa hur många böcker de blir :)


Senare idag ska vi på en foundraiser för en vän till oss vars pappa nyligen gick bort. Tråkigt men de är viktigt att visa att man bryr sig.


Ha en dejlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Bettie

bara 50,000kr per ar for att plugga i USA? later som du fick en bra deal ;) jag fick 55k i studiemedel PER quarter nar jag pluggade. kram pa dig :) ps. ar det ok att jag lankar till dig?

2009-01-17 @ 21:50:23
URL: http://www.mylifeaftersweden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0