Stress, stress o mer stress

Har massor me skolgrejer att göra, är sjukt trött, borde plocka ut diskmaskinen, o göra fruktsallad. Näää istället ligger jag me datan i knät o tittar på gamla huset fullt avsnitt. Gahh! Get ur lazy ass up försöker jag säga till mig själv! Haha.

Jo men efter detta inlägg ska jag börja med läxorna o sen göra en sak i taget. Idag i skolan så berättade läraren att de kanske blir snow day imorgon och/eller onsdag. Snowday innebär att om de har snöat ca 10cm så stänger de skolorna för de e farligt att köra bil o gå ut. Haha. Amerikanarna har inga vinterdäck, de kör med samma däck året runt. Knäppt va. Jag har ganska nya däck så jag kan vara lugn. Samtidigt tackar jag inte nej till att stanna hemma från skolan heller!

Det är svinkallt ute o måndagar är alltid tråkiga. Men denna vecka kommer gå fort. Jag har fullt up med roliga saker, och mindre roliga saker. Men man får ta allt med ett leende på läpparna.

Igå fick jag o älskling oss en fix ide o köpte möbler till vårat kommande vardagsrum. Jag hade sett ett reklamblad från någon möbelaffär som hade en good deal så vi åkte dit o tittade.  De va en 3sits och en 2sits soffa, vardagsrumsbord, 2 sidobord o två fina stora lampor allt för kostnaden av $900 (ca 7500kr) vilket är sjukt billigt. Jaha men hur kan jag köpa möbler om jag inte har en lägenhet än? Jo vi köpte det på lay-a-way. Vi betalade 10% igår o kommer att betala av resten fram tills vi flyttar o då hämtar vi möblerna. Snabbt o smärtfritt. Soffan va superskön o färgen va typ beige aktig. De kommer bli grymt bra o jag e så lyckklig.  Hoppas fem månader går sjukt fort så vi kan flytta till eget snart.

Nä nu kallar böckerna!
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0