Vad gör jag i USA?

Har fått frågan om vad jag egentligen gör här borta i USA.

Jag bor i lilla Delaware som är den näst minsta delstaten. Delaware ligger på östkusten, ca 2 timmar söder från NY City, och ca 2 timmar norr upp från Washington DC.

Jag hamnade här av en slump när jag åkte som aupair i September 2005. Ett år gick super fort och jag åkte tillbaka på 2 veckors semester i December 2006, och sen åkte jag 2 veckor i April 2007 och det var då jag började titta på skolor och kände att jag ville tillbaka. Sommaren 2007 sökte jag till college och i slutet av Juli åkte jag hit igen och har bott här sen dess. Ibörjan hyrde jag rum hos folk, men sedan Juni detta året bor jag o min pojkvän tillsammans i en mysig lägenhet. Det är nu jag verkligen känner att jag bor här på riktigt, Jag har mitt hem, mina möbler, mitt liv, min hund. Jag ser min sambo och våran hund som man lilla familj.

Jag har gått i skolan i 5 terminer nu. Jag bytte inriktining efter ett år från Criminal Justice till Early Childhood Education (förskolelärare). Jag trivs jättebra och kommer ta graduation i December 2011. Allt detta finnanseras med hjäls av CSN (lån o bidrag), en generös familj, och min pojkvän. Jag är väldigt tacksam att jag fick den här chansen och vet mycket väl att jag kommer ha studieskulder över en halv minljon när jag är färdig. Men det är värt varenda krona.

Jag trivs och bo här. Jag älskar mitt liv här och kan inte tänka mig att bo hemma i Sverige just nu. Jag har alltså inte flyttat hit för någon kärlek. Jag träffade min sambo efter jag flyttat hit.

Men jag känner verkligen att jag har "kommit hem" här.

Jag skulle verkligen rekomendera folk att åka. Spread your wings and fly people!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0