Läxor

Idag är det helgdag o USA så vi har varit lediga. Jag sitter här med lite läxor tills imon. Vi ska skriva en rapport som innehåller vad vi tyckte om våra första timmar på praktiken. Våran praktik fungerar väldigt annorlunda än vad den gör i Sverige (tror jag). Här är vi bara på dagiset 4 timmar i veckan. Och varannan vecka är vi i The toddler room, där barnen är mellan 18 och 36 månader. Den andra veckan är vi i the infant room, där är barnen mellan 3 och 18 månader. Yes ni läste rätt, barnen startar på dagis när de är 3 månader. Finns liksom ingen mammaledighet här. Så heja Sverige på den punkten! Jag o darling har faktist pratat om de hur vi skulle göra när vi får barn (om vi blir blessed med barn dvs). Vi kom fram till att jag ska vara hemma så gott de går, så länge de går. Men darling ska ju bli rik så jag oroar mig inte :)..

Nä nu ska jag fortsätta med läxan så jag kan gå o nana kudden snart.

Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0