Old

Innan jag flyttade från Sweden bodde jag i en himla mysig lägenhet. Det var en etta på 20,5 kvm. Kan inte påstå att jag saknar den, men vilka tider det va. Vi hade fest jämt, vi klämde in många många personer. Folk satt överallt. När jag åkte som aupair 2005 hyrde jag ut den till en gammal klasskamrat, som flyttade ut innan mitt år va över, han hittade då en annan tjej som flyttade in, som också flyttade ut innan mitt år va slut, sen flyttade en kompis in. När jag senare åkte tillbaka till USA som student hyrde jag ut den till en arbetskamrat. Han bodde där i ett år. När jag kom hem på besök sommaren 2008 så hade jag sagt upp lägenheten. Jag sålde alla mina möbler på blocket. Det kändes konstigt, och idag känns det inte längre som Sverige är mitt hem. Mitt hem är här. Jag är inte skriven i Sverige längre, Det enda jag har är ett svenskt bankkonto, vilket är ett måste när man har CSN lån i utlandet....

Jag saknar inte att bo i Sverige, det jag saknar  är självklart min underbara familj och mina fina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0