The big UL

Igår va vi som sagt på Ultraljud. Vi hade tid 8.30 på morgonen och vi behövde knappt vänta alls. Våran technican som gjorde UL va så himla snäll och härlig. Jag fick ligga på en brits, och så fanns det en TV på väggen som jag kunde titta på. Hon berättade hela tiden vad det var vi tittade på. Hon mätte huvud, mått mellan ögonen, alla ben, alla armar, mage, och säkert massa annat som jag redan glömt :)

Vi fick räkna alla fingrar och tår. Den lilla ville inte visa ansiktet och sätta armarna i kors över ansiktet. Hon va snabb som en vessla och röjde runt som bara den där inne.

När hon sa till oss att det  att det var en tjej började jag gråta och blev så himla glad. Självklart hade det inte spelat någon roll om det var en pojke. Men jag blev så glad :)

Ultraljudet höll på i ca 35 minuter. Hade lätt kunnat stanna där hela dagen för att titta på våran fina dotter, som ser ut som en liten alien just nu :)

När det var fördigt skulle the technican gå och prata med doktorn och visa han måtten, vi fick vänta lite men sen kommer doktorn in och sa att allt såg jättebra ut! Vad underbart!

Lilla foten





Huvudet



Tvn


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Oh grattis! Så underbart!

2010-10-30 @ 04:59:47
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Marie

Vad häftigt att man ser huvudet på bilden! Vilken spännande resa, kul att vi får följa med! kram

2010-10-31 @ 03:19:23
URL: http://marielsworld.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Jag kan förstå det! Fast jag tycker också det känns långt, är ju ändå över två månader till BF för mig..

Vad skoj med en liten flicka! Stort grattis. Och desto viktigare - att allt såg bra ut!

Kram på dig

2010-10-31 @ 10:04:01
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej Darling! Va kul å se bilderna på babyn! :D

Tänkte på ngt du skrev i ett inlägg " hoppas jag slipper halsbrännan " Fan.. när jág blir gravid vill jag slippa typ... åderbråck på benen och bristningar... lite halsbränna kan man väl stå ut med tillfälligt. Jag är mer orolig för bestående saker som kan förstöra denna ungdomens kropp för gott :D



Ses snart!



Puss

2010-10-31 @ 22:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0