Better safe than sorry...

Det var så jag kände när vi bestämde oss att åka iväg över helgen. En naturkatastrof på en vecka räcker för mig. Jag pratar givetvis om orkanen Irene. Just nu sitter jag och min familj på ett hotel rum i Johnstown, Pennsylvania. Det ligger ca 4 timmar inåt landet. Det känns skönt att vara här. Inte behöva tänka på allt som kan/kommer att hända i Delaware. Efter klockan 22 ikväll får man inte befinna sig på vägarna där hemma. Elen kanske kommer att försvinna och det pratas om översvämningar.

Mamma skulle ju åkt hem idag, men jag ringde SAS i torsdags och fick med henne ett plan igår istället. Tur det eftersom SAS ställde in alla flygningar i helgen. Så efter vi hade släppt av mamma på flygplatsen igår började vi våran bilresa inåt landet. Det tog ca sex timmar. Men va skönt det var att komma fram och ta en dusch och gå och sova.

Jag känner att vi tog ett bra beslut, särskilt med tanke på våran vovve som alltid blir orolig vid dåligt väder. Och att han sen äter vätskedrivande antibiotika är ju en annan historia. Iallafall dricker han vatten och kissar som det inte finns någon morgondag, vilket resulterar i att han måste ut varannan timme. Det hade nog inte varit så lyckat om vi stannat i Delaware.

Iallafall imorgon planerar vi att sakta röra oss hemåt. Vi tar dagen som den kommer.

Be safe everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0