Ny vecka - Nya äventyr

Japp nu är det ny vecka. Veckan där mamma/mormor kommer från Sverige. Vad vi längtar. Tänk att min mamma inte har träffat mitt barn än. Tråkigheterna med att bo långt från släkten. Men på fredag ses vi :)

Ikväll ska vi åka till IKEA och köpa soffa, som vi väntat. Just nu har vi bara en liten 2 sits soffa, och det kan ju bli lite trångt med 2 pers, en bebis, en en hund (hunden vill oftast ligga i soffan brevid oss).

Alice sover nu, hon var uppe en fyra gånger i natt och åt. Jobbigt. Känns inte som vi går framåt, utan snarare bakåt. De flesta av mammorna jag hänger med deras bebisar sover minsan hela natten.

Va hos doktorn med Alice förra veckan, hon har fått nått som heter Reflux. Jag försökte hitta någon översättning på svenska, men det fanns inte. Det är en form av halsbränna som gör  att bebisen spyr väldigt mycket och har ont, precis som när en vuxen har halsbränna. Alice har nämligen de senaste veckorna spytt oerhört mycket (Alice har aldrig varit en bebis som spytt mycket) så jag ringde doktorn och vi fick komma dit. Nu äter hon medicin tre gånger om dagen och kommer fortsätta med det ett bra tag framöver. Hon verkar redan må bättre, och spyr knappt alls.

Kanske lilla damen är redo för smakisar, men vad gör man om mamman inte är redo. Ahh är jag självisk? Kanske vi ska börja lite smått med potatis. Vi får se!

Later!

Kommentarer
Postat av: PhilaBound

Det heter reflux pa svenska ocksa =)

Vet inte om du helammar men annars kan du gora ersattningen lite tjockare med barngroten som finns har. Bra tips lite senare ocksa nar man egentligen ger valling (som i Sverige)eftersom det inte finns har. Annars ar grot och smakisar valdigt bra for refluxen eftersom det ar svarare att krakas upp.

2011-08-15 @ 22:47:26
URL: http://PhilaBound.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0