6 mån

Idag packade familjen förkyld sig in i bilen och åkte till barnläkaren. Det var dags för Alice sex månaders kontroll och vaccination. Lilla damen har lyckats bli lite förkyld men det gick bra ändå och hon var på toppenhumör.

Alice väger nu 7.4kg och är 63.4 cm lång. Stora damen, växer preics som hon ska. You are doing a great job sa doctorn. Och det värmde i hjärtat, att yes jag är en duktig mamma även om jag ibland tycker att jag är sämst och oduglig. Doktorn föreslog även att vi kan prova "cry it out" som sömnmetod. Helt enkelt att barnet ska somna själv, och gråta sig till sömns. Fast man går in och pratar med barnet varje kvart. Alla mammor propsar på det här, och visst det verkar ju funka hur bra som helst efter ett par nätter. Men jag tror inte att jag är redo för nåt sånt. Jag hatar att höra henne gråta och vara ledsen.

Någon mamma med erfarenhet av detta??

Iallafall damen fick fyra sprutor och grät i ca två sekunder. Hon sover nu, det borde jag med göra. Är nämligen riktigt sjuk idag. Mår pyton, har ont i bihålorna, huvudet dunkar, och näsan bara rinner. Men det är bara att man up och take it hour by hour.....

Kommentarer
Postat av: Maria

Nej, fy 17 för CIO metoden! Min pedi rekommenderade det också, och jag är inte ett fan av det! :/

2011-09-29 @ 02:39:44
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag provade controlled crying som vi kallar det har i Australien med min alsta dotter, det funkade men jag gick inte in varje kvart, snarare var 3 minut och klappade (patted) henne sa hon var lugn. Hon var nog lite aldre dock ca 9 manader.

Tog 3 natter och sen somnade hon. Behover aldig gora det med min lilla tjej hon har alltid bara somnat nar man lagt henne i sangen (tur, jag vet!). Gor som du kanner, det ar du som ar hennes mamma ;-)

Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Huu 15 minuter lät hemskt länge, jag som tyckte Anna Whalgren var gräslig med sina 5 minuters metoder.

Dock har jag aldrig metodat mina, utan bara ammat dem till sömns o gått ut eftersom vi samsover, så har det funkat bra :-) Men en light verision kan man ju alltid göra eller den med att sitta på en stol vid sängen som man undan för undan när kvällarna går flyttar utåt mot dörren tills man kan sitta utanför o till sist inte alls ^^, den har jag med hört om, låter snällare än gråtmetoder...:-)

2011-10-08 @ 13:43:16
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0