Brööööllllll

Nu har jag sju högludda killar ute i vardagsrummet. Själv har jag  barikerat mig i sovrummet med hunden och Alice. Till sällskap har vi TVn, brownies, och Cola Light. Alice och hunden sover. Jag är skittrött och önska att att kunde gå hem snart så man kunde få lugn och ro. Skillnad var det förr, då hade jag suttit där ute med dem och druckit och spelat kort och varit lika höglud.

Men nu är jag en trött mamma. Imon ska jag observera på en förskola i två timmar. Det är en av mammorna från mammagruppen som jobbar där. Ska göra ett skolarbete om det. Det blir nog kul. Pappan stannar hemma med barnet.

Nästa vecka har jag miljoner saker att göra... Blir tufft... Ska erkänna att ibland blir jag galen och känner att JAG ORKAR INTE MER. Det är sjukt jobbigt att bo långt ifrån familj och vänner. Det är sjukt jobbigt att gå i skolan heltid samtidigt som man har en sex månaders att ta hand om och en man som jobbar 6 dagar i veckan mellan 50-60 timmar. DET ÄR SKITJOBBIGT! Men det är bara att bita ihop, för jag har inget val. Tur att jag har världens bästa man som verkligen gör allt för mig och Alice.

Puss

Kommentarer
Postat av: anna i AZ

Förstår att du är skittrött, Jag fattar inte hur du klarar skola + barn på heltid.

Jag har en två och halvåring och en 9 månaders, som tur är kan jag vara hemma med dem. Men får aldrig avlastning eftersom vi inte har familj här. Så mannen min jobbar också 6 dagar i veckan mellan 50-60 timmar. Förstår hur du har det.. Men ni skulle väl flytta tillbaka till Svedala?

2011-09-27 @ 04:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0