Ett Års Kalas

Skulle bloggat om detta tidigare, men vi har varit sjuka så det har varit en riktig skitvecka!.

Men iallafall förra lördagen vaknade vi upp till moln och regn. Hela min party ide var förstörd. Vi skulle nämligen ha Alice kalas i en park där vi kunde grilla och ha kul. Va ledsen och medans jag körde hunden till hotel så hoppades jag på ett mirakel. På vägen hem när jag hämtat ballonger jag hade beställt öste regnet ner. Det var bara att ringa runt och bjuda in alla till våran lilla ostädade lägenhet. Morgonen började iallafall mysigt med pannkakstårta till lilla damen. Pannkakor med grädde och frukt tyckte hon va smaskens.

Kalaset blev en succe! Vi hann städa, alla kom inte samtidigt så vi fick plats. Det kom nästan 60 vuxna och barn, och det gjorde mig så glad. Att vi har så många fina vänner som ville fira våran underbara Alice. Hon fick hur mycket fina presenter som helst. Även hennes underbara familj i Sverige har skickat mycket fina saker! Vi är så glada och nöjda över kalaset. Kan jag säga att söndagen var slappar dagen med stort S, även för lilla Alice. Vi hade ju folk från ett på dagen till halv 12 på natten. Det tar på krafterna vill jag lova!

Här kommer lite bilder från kalaset.


































Kan säga att tårtan var lika god som den ser ut. Helt underbar, fanns inte en bit kvar när alla gästerna hade gått hem. Alice älskade den och skulle t o m slicka tallriken. Sista bilden är en bråkdel av alla presenter hon fick. Hon fick massvis med kläder, skor, bäcker, leksaker, pengar och presentkort.

Det var en helt underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0